Ze is er!!! (….. bijna)

Project Spitfire zou vandaag een heugelijke dag kunnen bijschrijven in haar logboek: de aankomst van Supermarine Aircraft Spitfire Mk.26B kit 81 te Teuge. Hulp troepen zaten in de start blokken, heftruck die hoog genoeg kan komen stond klaar en Ruben Penterman van Aviatiek was beschikbaar.

U voelt het al een klein beetje aankomen ….. een kink in de kabel. Wat dan niet de eerste kink in die kabel zou zijn.

Victor Telkamp was Operation Co-ordinator On Duty, uw verslaggever zit een beetje in de kreukels (iets met 2 honden uitlaten, een konijn en de Tweede Wet van Newton). Hij kreeg eerder vandaag al een Revised Estimated Time of Arrival door. Hulp troepen werden op de hoogte gesteld.

Echter. De vrachtwagen chauffeur was te laat in de haven van Antwerpen. Dan blijkt het niet zomaar een eenvoudige kwestie te zijn van: flat rack op oplegger heisen, formulieren tekenen en gaan! Nee, voor het haven terrein op- en afrijden moet een heus “Slot Tijd” geregeld worden. De eerst volgende mogelijkheid diende zich later op de avond pas aan. Die zou dan echter gaan bijten met de tachograaf registratie (Werk- en Rusttijden) van de chauffeur. Dus dan zou aflevering pas op woensdag ochtend kunnen. Maar dan is “onze” Aircraft Maintenance Technician, Ruben, niet beschikbaar.

Die kan maandag 24 april om 10:00 wel. De chauffeur kan dan ook. Transport organisator DHL moet op het moment van schrijven dit ook nog accorderen, als dat vinkje staat, dan gaat het maandag 24 april dan toch echt gebeuren: de start van het afbouw proces van de PH-VLP, “Prinses Beatrix”.

Dan Springer, de eerste eigenaar van onze kit en de man die het eerste deel van de bouw voor zijn rekening heeft genomen is ook op de hoogte. Hij vindt met name de risico’s op schadelijke gevolgen van het “extra vast zetten” van de vleugels dat, op last van de rederij die anders de vracht weigerde te accepteren, buiten zijn toezicht of die van Victor, in de haven van Montreal was gedaan. Als die mannen met dat vast sjorren maar niet de boel kapot getrokken hebben..

Met name de sjor banden bij de vleugel wortel zitten hoogst ongelukkig….

Maar. De Wet Van Behoud Van Ellende zegt dat als er iets tegen zit, er ergens anders weer wat mee gaat zitten. Gegeven het feit dat er best wel wat “dingetjes” hebben tegen gezeten bij dit transport project, zou het bijna veilig zijn om aan te nemen dat wij maandag aanstaande een geheel ongehavende Supermarine Aircraft Spitfire Mk.26B onder de straps en de shrink foil vandaan gaan toveren. Een beetje “mee-duimen” door u allen wordt echter zeer gewaardeerd!

Een reactie plaatsen

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.