Brandstof hoeveelheid sensor plaatsen, deel 1

Omdat het vandaag qua weer niet goed genoeg was om op Vliegveld Hilversum te vliegen, besloten Victor en ondergetekende een start te maken met het project Fuel QTY Sensor plaatsen.

Eerst eens goed voorbereiden

Eerst werd het A4-tje dat meegeleverd was en een kopietje-van-een-kopietje-van-een-kopietje met installatie instructies was, goed bestudeerd. Daarna werd er gebrainstormd: waar precies in de tank komt het gat en hoe groot gaan we het precies maken? Daarna werden “De Stoute Schoenen” aangetrokken en het gat eerst gemarkeerd en gemaakt.

Daar gaat ie dan..
Daar zit het gat in de tank dan.
Gaten opgelijnd

Vervolgens werd er gepast, en het lukt om dat sensor (de eigenlijke sensor is het glimmende pijpje dat u rechts achter de sensor uit op de werkbank tafel ziet liggen) door het gat in tank te krijgen met als uitdaging dit langs het “anti-klots-schot” te manoeuvreren. Dit lukt met behulp van borg draad waarmee voorkomen wordt dat de metalen montage plaat (ziet u hier vooraan op de foto) in de tank valt. Tussen de tankwand en de montage plaat komt een pakking van kurk, dit kan tegen brandstof en zorgt voor een brandstof dichte afdichting. Tussen de sensor en de tankwand aan de buitenkant komt een rubber afdichtingsring, zo zit het geheel ook aan die kant afgedicht en absorbeert het rubber mogelijke vibratie op de sensor.

Bij deze operatie is uiteraard wat boorsel in de tank gekomen. Bij een volgend hangaar bezoek zal de tank van binnen grondig worden schoongemaakt voordat we de sensor definitief gaan monteren.

Weer een stap gezet in een flexibel aangepaste dagplanning.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *