Bezoek Aviatiek Teuge

Nu de hangaar van Maintain-A-Plane is afgebrand, is de eigenaar van dat bedrijf begrijpelijk in beslag genomen door de afwikkeling van die brand en het weer op poten zetten van zijn bedrijf. Hij kan daarom helaas geen tijd vrij maken door een aantal keren naar de tijdelijke hangaar van onze High Lady van de Stichting De Pionier Hangaar op het vliegveld van Lelystad te gaan rijden. De project begeleider van de Nederlandse Vereniging Amateur Vliegtuig Bouwers waar onze Stichting lid van is (per slot van rekening valt onze Supermarine Aircraft Spitfire Mk.26B onder die categorie, Experimenteel Home Built Kit Aircraft), de heer Bas van den Heuij, had van ons begrepen dat we onze plannen hebben moeten bijstellen en hij had contact gezocht met Ruben Penterman van Aviatiek te Teuge, of Ruben wellicht zin en tijd had om zich over de supervisie van de herbouw van onze Spitfire te ontfermen. En dat bleek hij. Het visite kaartje van Ruben werd vlot via WhatsApp verzonden en zo konden we al heel snel een afspraak maken. De bedoeling was om weer per RV4 van Victor Telkamp naar het vliegveld te gaan, maar de regen gooide water in het eten (“Roet in het eten gooien” is een spreekwoord dat we sinds 2 april j.l. voorlopig maar even vermijden te gebruiken). Dus gingen we per Fordje Puma (het trouwe beestje wordt dit jaar 22 lentes jong). Enigszins verbaasd waren we wel dat we in deze Corona tijd “Werk Zo Veel Mogelijk Van Uit Huis” op de A1 net na Amersfoort in de file kwamen. 3 minuten na ons initiële ETA parkeerden we de auto. We mochten een kijkje nemen in de hangaar van Ruben zijn mooie bedrijf (uiteraard netjes op anderhalve meter!). Daarna volgde een goed gesprek waarin gezamenlijk (Bas was al aanwezig bij Aviatiek, dat was mooi) de lijnen van het pad richting verstrekking S-BVL en BVI werden uitgezet.

We zijn verheugd met de tip en het aanhaken van Ruben, het voelt goed.

De volgende uitdaging wordt het inklaren van het toestel. Boot Buxcliff gaat als de spreekwoordelijke brandweer, een spreekwoord dat eigenlijk ook wat ongepast is gezien de recente ontwikkelingen, de ETA van Buxcliff voor de haven van Le Havre is bijna 20 uur naar voren. Vervolgens wordt de uitdaging het uitladen, daartoe hopen we ondersteuning te kunnen gaan vinden bij Wings Over Holland. Kortom: wordt vervolgd.

Ruben is Luchtvaart TegneutTechnieckurTegnisjen, ….. hij maakt vliegtuigen

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *